Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Sunday, February 28, 2016

2016 Ds E-Tense GT konsept

İngiliz carmagazin dergisinin haberine göre DS firması (DS bildiğiniz gibi artık Citroen'in bir modeli değil, geçtiğimiz yıl markalaştı) tümüyle elektrikli lüks araç familyasina E-Tense GT concept modeliyle girmeyi planlıyor. Konsept modelin önümüzdeki Geneva motor şovunda görücüye çıkması gibi bir durum söz konusu. 

 



Aracın en önemli özelliği sıradışı görünümü ve 0-100 km/saat hızlanmasını 4.5 saniyede gerçekleştirmesini sağlayan 515 Nm'lik torka sahip bir elektrik motorunun bulunması. Karbonfiber monokok bir şasi ve önde ve arkada çift çatallı süspansiyon sistemi ile donatılmış olacağı da tahmin ediliyor. Tesla modellerindeki gibi aracın zemininde ağırlık merkezinide aşağı çeken bir lityum iyon pil bulunuyor olacak. Zeminin aerodinamik olması ve yol tutuşunu arttırması açısından dümdüz olucak şekilde dizayn edilmiş ve arkaya da karbonfiber bir diffuzor konulmuş olması da ne kadar sportif dizayn edildiğinin göstergesi. Elektrik motoru 402 bg gücü ile Tesla modellerine yakın. Tek motor ile sadece arkadan itişli dizayn edilen aracın ağırlığı ise yaklaşık olarak 1800 kg olacak. Aracın maksimum hızı ise saatte 250 km ile sınırlandırılmış. DS'in söylediğine göre aracın şehir dışı kullanımda menzili 360 km, karma kullanımda ise 310 km'ye yakın. 0 devirden itibaren maksimum torku olan 515 Nm'yi lastiklerine aktarabildigi göz önüne alındığında lastiklere ne kadar büyük bir eziyet edildiğini de tahmin edebiliyorsunuz. Aracın lastikleri Michelin'in bu eziyete uygun olarak sadece elektrikli araçlar için özel ürettiği yeni bir model olacakmış. Önde 235/35 ZR 20s arkada ise 305/30 ZR 20s boyutlarında lastiklerle donatılan aracın iç dizaynıda çok dikkat çekici. Aracın arka camı olmadığından içerideki dikiz aynası yerine arkadaki kameraya bağlı koca bir ekran bulunuyor. (çok güzel bir uygulama olduğu düşüncesindeyim, kaldiki cam araçlarda epey bir ağırlık yapıyor, tek sorun kameranın bozulması durumunda aracın kullanılmaz olacağı...) Aracın göstergesi enine konumlandirilmis 12 inçlik bir ekrandan oluşuyor, ve infotainment sistemi olarak da ayrıca bir 10 inçlik ekran kullanılmış. 640W'lik ve 9 hoparlörlü Focal firması tarafından üretilmiş bir ses sistemi bulunan aracın direksiyonun arkasında vitesli araçlarda vites değiştirmek için kullanılan pedallar bulunuyor. Değişken zamanlı bir vites kutusu yada ayarlanabilir ve kademeli bir jeneratif fren sistemi olmasından şüphenilen araçta bu pedalların ne ise yaradığı halen bir sır. 



 
Yollarda görme ihtimalinizin çok düşük olduğu bir konsept olması dolayısıyla merakınızı şimdilik sadece Geneva motor şovuna giderseniz giderebileceginiz DS E-Tense GT Concept, otomotiv endüstrisinin nereye gittiği konusunda bize fikir veriyor. 



No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe