Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Monday, November 16, 2015

2015 Subaru Levorg





Bugünkü yazımda Subaru Levorg 1.6i DİT Lineartronic modelini tanıtmak ve bir takım teknik veri karşılaştırmaları yapmak istiyorum. Levorg İmpreza modelinin station wagon versiyonu olan, 4 çeker boxer motorlu klasik bir Subaru. Bu aracı özel kılan ise Subaru'nun turbo beslemeli ve direk enjeksiyonlu araçlar kervanına bu model ile katılması. Bu kervandaki 1.6l benzinli diğer motorlara bir kaç örnek vermek gerekirse;





BMW F20 ve F30 tipi motorları 136 hp, 170 hp
PSA group (Citroen Peugeot ) ve Mercedes (1.6 THP 156 hp, 200hp, 270 hp)
Ford (Ecoboost, 150 hp ,180hp)
Hyundai & Kia (T-GDI, 186 hp, 208 hp)
Mini (218 hp)
Nissan (DIG-T, 200hp)
Opel (170 hp)
Renault (Clio RS, 200hp)
Volvo (180 hp)

Levorg güç açısından listenin ortalarında yer alsa da (170 hp, 7.1 l/100km) bir açıdan çok azında olan bir özelliğe sahip. O da station wagon olması. Eğer büyük MPV'leride sayarsak kendi sınıfındaki araçlar arasında Citroen C4 Picasso (6.9 l/100km), Ford C-Max (6.6 l/100km) ve Grand C-Max (6.8 l/100km), Mercedes C180 Estate (7.5 l/100km), Opel İnsiginia SW Sport Tourer (7,9 lt / 100km), Peugeot 508 (7.3 l/100km) ve Volvo V60 1.6 T4 gibi araçlar bulunuyor. Bütün bu modellerin hiç birinde olmayan bir özelliği ise AWD yani 4 çeker olması. Yani bu ozelligide bir şart olarak koyarsanız aslında sınıfının tek örneği. Her 4 çeker sistemin aynı olmadığını da belirtmek isterim, istek üzerine dört çeker sistemler üzerine başka bir yazı yazmayı da istemiyor değilim aslında :)... 






Levorg 1551 kg'lik dev cussesine rağmen 0-100 hızlanmasını 8.9 sn'de gerçekleştiriyor ve bunu rakiplerine göre çok da fazla yakmadan başarıyor. Boxer motorun yere yakın bir ağırlık merkezi olması sayesinde yol tutuş konusunda da çok başarılı bir araç. 4 çekerli olma ve 1.6 litre direk enjeksiyonlu aşırı beslemeli ve station wagon koşulları konursa sınıfının tek örneği demiştim. Aslında tek rakibi olabilecek araçlar SUV sınıfındaki araçlar. SUV'lere göre ise alçak ve yol tutusunun çok daha iyi olması nedeniyle, ve SUV'lerin kaza anında takla atma riskini de göz önünde bulundurursak, bana sorarsanız Levorg gerçekten güvenlik açısından da SUV'lerden önde...

Subaru'nun 1.6l aşırı beslemeli direk enjeksiyonlu araçlar kervanına iyi bir giriş yaptığını söyleyebiliriz, fakat modelin ne kadar başarılı olacağı bize zaman gostericek.

No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe