Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Sunday, January 25, 2015

Kremali domates corbasi, Ceyhun Kirimli icin

Hafta basinda sozu verilmisti.. Havalarin acaiplestigi su gunlerde, icimizi isitacak bir domates corbasi yapilacakti... Hatta taa yazdan domatesler rendelenip buzluga kaldirilmisti ki, sozu gecen corba lezzetli olsun.. Gunlerdir bekliyorum. Bir hafta gecti.. Corbam nerede?

Gecen hafta sonunu cok guzel gecirdik koy halki olarak.. Hava -5 derece civarindaydi.. kendimizi sokaklara, kayak alanlarina vurduk.. gulduk eglendik. sonra pazartesi gunu hava -25'e indi.. soguk hava kutlesi gelmis.. ne kutle imis benim aklim hic almiyor.. o gun evdeki tarhana corbasini bitirdik, kendimizi misafir kutlesinden korumak icin.. Misafir diyorum cunku sali sabahi gitti.. Sali gunune -2 derece ile uyandik.. Kendimizi gene sokaklara vurduk.

Geceleri biz uyurken her ne oluyorsa, gelip gidenin haddi hesabi yok, Carsamba sabahi geri geldi soguk hava kutlesi, bir uyandik,, hava -28 derece ev buz tutmus.. Hayir da ev ne yapsin?? Bir tane insan ebatlarinda isitici var, surekli calissa ne kadar isi uretecek?? 26 derecelik sicaklik dususunu nasil kompanse edecek? Evin isinmasi boyle durumlarda iki uc gun suruyor.. O arada da soguk hava misafiri kendi yoluna gidiyor.. Zira gene oyle oldu.. Cumartesi sabahi yerlerdeki karlar eridi, hava yeniden +2 dereceye cikti..

Iste bu gelen gidenlerden kendimizi korumanin tek yolu corba.. Ben zaten gunun her ani corba icerim. Elgun ailesinin de corbalari meshur, hazir corba sevmiyorlar, kendileri yapiyorlar.. Cok memnunum..  Hala hatirlarim, kayin validem cok sasirmisti, ben Agustos ayinda, yazlikta ondan corba isteyince.. Ne yapayim, seviyorum :)

Tekrar soruyorum: Corbam nerede? Kolaylik olsun diye tarifi de ekliyorum:

Malzemeler:
  • 2 yemek kasigi sivi yag
  • 2 yemek kasigi un
  • 1 yemek kasigi salca (istege bagli olarak biber salcasi da kullanilabilir)
  • 5 adet rendelenmis domates
  • 5 su bardagi su
  • 2 yemek kasigi sut
  • tuz
uzeri icin: rende kasar, kirmizi pul biber

Hazirlanisi:
  • 2 yemek kasigi sivi yag ile 2 yemek kasigi unu biraz kavurun.
  • 1 yemek kasigi salca ile 5 adet rende domates ekleyin. Topaklanirsa bu asamada el blendiri ile karistirin.
  • 5 su bardagi su ekleyin. Koyulasana kadar karistirarak pisirin.
  • Servis yapmadan hemen once tencereye sutu ve tuzu ilave edip, karistirin.
  • Istege gore uzerine kasar rendesi ve/veya pul biber serpin. 
Afiyet olsun.. Son kez soruyorum: Corbam nerede??? Sizler icin de arsivden resim buldum:




2 comments:

  1. Buzdolabinda corban!!! Oturdugun yerde soylenecegine gidip baksana!!

    ReplyDelete

Bumerang - Yazarkafe