Detroit Auto Show'da gorucute cikan pick-up modellerinden belkide en onemlisi 2017 model Ford F-150 Raptor'di. Aluminum agirlikli sasi uzerine uretilmis 2015 F-150 pickup'in daha gelismis bir versiyonu olan Raptor, zaten off-road icin cok uygun olan araci bir adim daha oteye tasimis.
Bir basin toplantisinda "Raptor'i yarattigimizda arac performansinin sadece yolda veya pistte degil off-road'da da olculmesinin mumkun hatta eglenceli olabilecegini hayal ettik" diyen Raj Nair (Ford Global Urun Gelistirme bolumu Baskani) "orijinal Raptor'in uzerine son model F-150 deki yeniliklerin eklenmesiyle son model Raptor her yonden cok daha iyi bir arac oldu" diye ekliyor.
2017 model Ford F-150 Raptor'e yapilan yenilikler Ford'un simdiye kadar herhangi bir pick up modeline yaptigi yeniliklerle karsilastirildiginda cok daha kapsamli. Yeni Raptor'da eski modeline gore cok daha fazla yuksek kuvvetli celik kullanilmis. Buna ragmen arac onceki modele gore 500 pound yani yaklasik 230 kg daha hafif. 2015 F-150'de oldugu gibi 2017 F-150 Raptor'in da kaporta panelleri yuksek kuvvetli aluminyum alasimdan dovulmus. Aracin genisligi ise standard F-150'ye gore 125mm daha genis.
Eski SVT Raptor'in 6.2 litrelik V8 motoru ise ikinci jenerasyon 3.5 litrelik V6 Ecoboost ile degistirilmis. Guc degerleri henuz aciklanmayan Raptor'in yerini aldigi 411 beygir guc ve 588 Nm tork ureten eski modelden daha guclu olacagi kesin. Bu yeni motorun 2015 F-150 deki versiyonu 365 beygir guc ve 569 Nm tork urettigini biliyoruz. Yeni Raptor'un sanzimani ise 10 vitesli otomatik bir sansizamn (benzin tuketiminin nispeten daha az olacagi kesin) ve aracin cift cikisli eksoz sistemi mevcut.
Cekis sistemindeki yenilikler ise yeni bir "Istege bagli tork 4 ceker sistemi" ve "Arazi Yonetim Sistemi". Yeni transfer kutusu debriyajla kontrol edilen bir 4 cekis sistemi iceriyor ve sistem mekanik olarak kitlenebiliyor. Aracin Arazi Yonetim Sistemi degisik modlardan olusuyor. Bunlar Normal, Sokak, On-Road, Yagmur, Kar, Buz, Camur, Kum, Baja (yuksek suratli col yollari icin) ve Kaya modlarindan olusuyor. Ayrica aracin, onunde Torsen differansiyelin bulunmasi off-road kabiliyeti iyice arttiriyor.
Suspansiyon sistemi ise onceki Raptor modeline gore 2.5 incten 3 inc'e cikarilmis. Yeni soklarin esneme mesafesi ise eski modelde 11.2 incten 12 inc'e cikarilmis.
Diger off-road'a yonelikler yenilikler arasinda 17 inclik jantlar ve BFGoodrich All-Terrain KO2 lastikler, LED isiklar ve kamera teknolojisi gibi ozellikler sayilabilir. Aracin icinde ise direksiyona bagli vites degistirme kollari dikkati cekiyor. Aracin tavaninda bulunan auxillary dugmelerle daha sonradan taktirilmasi mumkun olan techizatlarin calistirilmasi dusunulmus. (isiklar, hava kompresoru, vinc, vb...)
Aracin Amerikada 2016 guzunde satisa cikarilacagi soyleniyor.
No comments:
Post a Comment