Cadillac CTS-V ailesinin sedan modeli 2016 yılında yenileniyor. 640 beygir güç ve 854 Nm tork ureticek olan yeni motor 6.2 litrelik supercharger'li eski motorun (556 bg ve 747 Nm) yerini alicak. Yeni modelde manuel vites seçeneği sunulmayacak ve sadece 8 vitesli 8L90E otomatik şanzıman bulunacak.
Aracın ağırlığının 1882 kg (2.94 kg/bg) civarında olması bekleniyor. 0-96 km/saat hızlanması ise 3.7 sn civarında gerceklesecek. Ayrıca araçta sadece 4 silindirin çalıştırılmasına imkan veren bir ekonomi modu olacak.
Kardeşi ATS-V modeli gibi CTS-V'ninde güçlü motorunu soğutmak için ön ızgarası yüzde 50 oranında büyütüldü. Mercedes vb diğer araçlarda ve hatta Cadillac'in diğer modellerinde ön ızgarada bulunan radar (adaptif cruise kontrol için gereken) ise CTS-V de sunulmayacak çünkü her ne kadar büyük olsada ızgarada hava akımını engelleyecek hiç bir şeye yer yok. Aracın Cadillac tarafından resmi olarak duyurulan son hızı ise 320km/saat. Ön tampondaki aerodinamik delici'nin (splitter) park ederken kaldırıma vurup kırılması ihtimalinin azaltmak için Cadillac aracın önüne özel bir kamera takmış. Böylece park ederken on tamponun kaldırıma ne kadar yakın olduğunu görebiliyorsunuz. Aracın fabrika çıkış jantları ise 19 inç çapında.
Suspansiyondaki değişiklikler de ATS-V'nin süspansiyon değişiklikleri ile örtüşüyor. Yay oranları önde ve arkada eski modele göre yüzde 11 artırılmış ve viraj denge cubuklarinin çapı eski modele göre önde 25mm'den 27 mm'ye arkada ise 23mm'den 26 mm'ye çıkarılmış.
Araçta ayrıca patentli üçüncü jenerasyon magnetik sürüş kontrolü sistemi bulunuyor (amerikan ordusunun Humvee araçlarında kullanılan çok gelişmiş bir amortisör sistemi, başka bir yazımda sizlerle daha ayrıntılı paylaşmayı planlıyorum).
Aracın fren sistemi ise Brembo'nun ürettiği önde 15.4 inç(6 pistonlu kaliper) arkada ise 14.4 inç (4 pistonlu kaliper) fren disklerinden oluşuyor. Fren kaliperleri sarı fakat isteğe bağlı olarak kırmızı yada gri olarak üretilebiliyor.
No comments:
Post a Comment