Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Wednesday, February 11, 2015

Tarhana corbasi-hayatta kalma formulumuz :)

Daha gecen hafta nerede, kiminle konussam, aman bu kis ne kuru geciyor, masallah.. diye sukranlarimi TBay havasina duyurmaya calisiyordum. Gidisattan aslinda memnun oldugumu soylemeye calismistim ben, sanirim yanlis anlasildim.. Cunku dun bu oldu:


Dun sabah buralar hep betondu.. Oglene dogru basladi sakin sakin yagmaya.. Gece saat 11 civari bizim telase memuru geldi dedi ki, sen ilgilenmiyorsun disarisiyla ama sabah o araba o garajdan nasil cikacak..?!?!?!


Ben de kostum arabamin yanina.. Gerci kosamadim, karanlikti da, kapiyi acip karlarin icine yuvarlandim:

Sonra telase memuru sabahki derslerini iptal etti.. evden cikamiyormusuz, integralle falan ugrasamazmis..Integrali sever aslinda, cocuklarla ugrasamiyor sanirim..

Biz uyuduk, kar yagmaya devam etti..

Sonra sabah oldu.. kar yagisi hafifledi. en azindan karsidaki evi gorebimeye basladik.. bizim sokagi temizlemisler mi  gece emin degilim.. gelen giden arabalarda da acmis olabilir, cunku acik yol gordum ben onceden, bizim sokagin an itibariyle aciklikla ilgisi yok, sadece yavas yavas karlarin uzerinden kayilabiliyor arabayla...


Arabayi neyseki evin onune kadar getirmistim geceden, oralarda biraz debelenip,  yola cikabildik sabah..


Tum bu mucadelemin bir destegi, bir dayanagi olmali: Tarhana corbasi istiyorum.. Tarifi yaziyorum, resmini aksam ekleyecegim- siparisim teslim edildiginde yani:

Not: bu tarifi yeni denedik, tarhanalari suda eritmek yerine kavurmak basta ters geldiyse de denedigimize pisman olmadik..

Malzemeler
  • 2 çorba kaşığı sivi yag
  • 5 çorba kaşığı tarhana
  • 1 + 1/2 çorba kaşığı salça (biber+domates)
  • 1 litre sıcak su
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı nane
  • tuz, karabiber
Hazırlanması:
  • Yağı tencereye koyup ocağa alın. Tarhanayı ekleyip surekli karıştırarak kokusu çıkana kadar kavurun (dikkat edin yanmasın)
  • Üzerine salçasını ekleyip onu da kavurun.
  • Uzerine sıcak suyunu ilave edin.
  • Topaklanmalar olacak kaşıkla ezerek, ara ara karıştırarak çorbayı pişirmeye başlayın. Kaynayınca altını kısın.
  • Arada karıştırarak 10 dk. pişirin. (Biz kıvamına göre daha sonra 1/2 veya 1 çay bardağı kadar daha sıcak su ekledik-daha da eklenebilir aslinda, ama biz corbayi yogun sevdik) 
  • Tuzunu ekleyin.
  • Limon sıkarak ve tavada veya fırında yağsız kuruttuğunuz bayat ekmek parçaları ile yemenizi onerenler var biz denemedik..
Lutfen bir kac saat icinde bana afiyet olsun, sevgili telase memurum, dersleri de iptal ettin, zamanin da var !!!!!

 Not: Bu sehirde hava her an, her istedigi kadar soguyabilyor.. Benim 34 senelik kis-soguk-kar tecrubeme gore, kar yaginca soguk kirilir.. Sabah kar hafiflediginden beri bir ruzgar cikti: Hava -9 derece, hissedilen -19.. Buna da sukur de.. ruzgar hayra alamet degil, basladi mi esmeye, insanin omrunu tuketmeden durmuyor, hafta sonuna kadar -37 ye dusecekmis, ne hissedilecek dusunmek istemiyorum..

Meterolojiye sorarsak da anormal bir durum yok. Karlar bitmis, hayat normale donmus.. Olan da integralciklere olmus :))


No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe