Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Friday, January 29, 2016

2016 Renault Megane ve 4 teker yonlendirme sistemi



Renault 2016 yılında, Megane için, alışılagelmiş bir orta sınıf aile hatchback'i tasarlamayacagini bildiği için, diğer C sınıfı rakiplerine göre daha cesur davranmak zorunda kalmış. Bu cesaretin sonucu olarak da C sınıfındaki rakiplerini bir kenara bırakalım, çok az araçta olan (Honda Prelude, Nissan GTR, Laguna GT ve Laguna Coupe) 4 tekerden yönlendirme teknolojisini geliştirmiş. Evet yanlış duymadınız, aracın GT versiyonun arka tekerleri düşük hızlarda aracın kolay dönmesi için on tekerlerle ters istikamette, yüksek hızlarda ise yol tutuşu artırmak için ön tekerlerle aynı yönde dönüyor. Tabiki bu değişim hız arttıkça bir anda değil yavaş yavaş oluyor. Yani direksiyonu kırıp gaza bastığınız da arka tekerler önce ön tekerlerle farklı istikamette dönerken hız arttıkça yavaş yavaş düzelip daha da hizlanirsaniz ön tekerlerle aynı yönde dönüyor. 
 


 Bu 4 tekerden yönlendirme sistemi aracın sadece virajları daha hızlı dönmesini değil genel olarak daha güvenli olmasını da sağlamış. Aracın 3 tane sürüş modu bulunuyor. Bunlar, Comfort, Sport ve Perso modlari. Megane'in üretim şekli de rakiplerinin bir adım ötesine geçmiş. Süspansiyon, şasi ve kasanın bağlantı noktalarında kullanılan plastik baglantilardan kurtulunmuş. Renault-Nissan Alliance CMF platform'unun çok daha az parça kullanılmasına imkan veren birleştirme methodu sayesinde (VAG'in MQB platformu gibi) üst sınıflardaki daha gelişmiş teknolojilerin bu platforma da uygulanabilinmesinin önü açılmış. 
 



 GT modelinin üzerinde 225/40 R18 92V Continental Conti Sport lastikler bulunuyor ve aracın motor gücü 6000 devirde 205 bg ve torku ise 2400 devirde 280 Nm. Araçta ayrıca 7 ileri çift kavramalı bir sanzimanda bulunuyor. Megane'ın ayrıca uzun zamandır bildiğimiz 1.6 dCI 130 bg'lik motor taşıyan bir modeli de bulunuyor. Aracın ön konsolunda ise Tesla'dan çalma dikey duran bir 8.7 inçlik ekran bulunuyor. Bu ekran ile sadece navigasyon değil, head-up display, 4 teker yönlendirme sistemi gibi sistemlerde kontrol edilebiliyor. Gösterge tablosu da yine 7 inçlik TFT bir ekran ve dijital yada analog gösterge gibi kullanılabiliyor. 2017 yılında aracın dizel hibrit bir modelinin de satışa çıkması bekleniyor. Bu modelde 48 volt ile çalışan bir pil ve uzun zamandır bildiğimiz 1.5 dCI 110 bg'lik dizel motor kullanılacak söylentilere göre. Her zaman ki gibi yeni Megane'i görmek için 2016 yazını sabırsızlıkla bekleyeceğiz.


No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe