Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Thursday, August 28, 2014

Ozal teyzenin kiymali boregi

Elcim geri geldi. Anlattiklarina ve gordugum resimlere bakilirsa neden geri geldigini bilmiyorum. Sabahin 6sinda uyanip evde kosturmasina bakilirsa da gelisinin benimle pek ilgisi yok. Konferansa gidecekmis. Kendime pay cikarmak istegimden olsa gerek, konferansa soforluk yapmaya gonullu oldum. Banff'in fotograflarinin da bunda etkisi olmadi degil. Asil sorun Kanada'nin ne kadar buyuk oldugunu bir turlu kavrayamamis olmam. Bu kiskancligim bana ve arabam kaytarcigima 4200km ye patladi. 

Elcim ucaktan inip, ilk kavusmamizi gerceklestirdikten sonra, soyle bir soru sordu: "Gecen yaz sana kiymali cevizli bir borek yapilmis, yemissin?!? neden benim haberim yok??" Saat gecenin 1i, kendisi 24 saattir yollarda, bir taraftan da bavulunu almak icin kosuyor, hala beyninin bir kismi borek sayiklayabiliyor, ustune de bana hesap sorabiliyor. Evli oldugumu iliklerime kadar hissettim,13 ay once yedigim boregin hesabini verirken.. 

Ertesi sabah yine yolculuk hazirliklari basladi bizim evde: 3 gun gidecegiz. 2 gun konferans. 3 gun donecegiz. Yollarda her zaman yiyecek bulamiyoruz, birisinin alerjileri ve benim "narin" midem de hesaba katilinca yanimiza bol bol yiyecek almamiz gerekiyor. Elcim'in borek sayiklamasi gecmediginden, bu sefer menumuz de 5 cesit borek var. Sikayet mi ediyorum?? Asla.. 

Yolculugumuzun ikinci sabahinda, birisi bavullari toparlarken, beni bilgsayarla bir koseye oturttu. "Iriymisim, esyalar karisiyormus!!" Nasil bir beyni var?!? neler donuyor icerisinde?!? 7 senedir evliyiz, hala hic bir fikrim yok. Ben de ailemizin yeni uyesi kiymali borekleri tarihe gecirmek, sizlerle paylasmak istedim. 

Gecen sene Elcim ISvec'e konferansa gittiginde, ben herseyi bosverip, Tekirdaga kacmistim. Karsi komsumuz Ozal teyze de bana bu muhtesem borekleri yapti. Butun site yedirdi icirdi beni, orada adet oyle. Agaclardan meyvalar, konu komsudan da yemekler. 

Bu sene Elcim gittiginde ona cetelesini vermisler yediklerimin.. Boreklerden ona da yapilmis. O da tarifini de kapmis gelmis: iste adim adim hazirlanisi:

KIYMALI HARÇ
1/2 kg kıyma
3 adet sogan
3 tahta kasık sıvıyag
bır avuç kadar kucuk parcalara bolunmus cevız
bır avuc kus uzumu (sarıyer boregı olması ıcın uzum konuyor )
sogan ve kıyma bırlıkde kavrulur sıcakken ceviz ve kus uzumu ılave edılır dınlenmeye bırakılır...

YUMURTALI SOS 
2 yumurta 
tereyag---kıbrıt kutusu kadar 
sıvıyag----yarım cay bardagı
su ---1 corba kasıgı
hepsı bırlıkde cırpılır

SARILISI
yufka butun olarak serılır, once kıymalı harc serpılerek yayılır, yumurtalı sosdan da dokulur .  gevsek sekılde yuvarlanarak rulo yapılır. 3 e katlanarak  uzerıne yumurta surulerek fırında pisirılır..

Hazirlandiktan sonra yola cikarken taze olsunlar diye, buzdolabinda beklettik. Benim icin sabirsiz ve acili bir bekleyis oldu. 





Borekleri yiyen, sofor ben: 



No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe