Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Friday, September 12, 2014

Makarnali Bahcivan Salata


Ben bikmadan usanmadan davet ediyorum, aklinizi celmeye calisiyorum, iki ayda sadece Ezel arkadasimi kandirabildim. (Ezel yine gelsin, daha gezilip gorulecek bir suru park bahce bulduk..) Eve misafir gelince yemekler de ona gore yapildi. Misafirin kendinden once kabakli borek siparisi geldi.. o cikolata seviyor diye kakaolu kurabiyeler hic olmadiklari kadar mukemmellestiler, nutella ile ikinci bir tatli yapildi.. 

Benim limonlu kekim dogru durust pisirilmedi bile, mikrodalgada kek isitip, yemeye calisinca isyan ettim. Bizim evde yemekler bana yapilir.. bu sevda ugruna yemek tarifi yazmaya baslamadim mi?? sirf siparis vermek icin!! Benim isyanimin ardindan, her zaman beni kandirmanin yolunu bulan karim, sana da makarna salatasi yapayim o zaman dedi. Hatirladim o anda.. bundan 3-4 sene once idi, ben okuluma donmek icin Kanadadan ayrilirken yapardi Elcim bu salatayi, yogutlu yada yogurtsuz, ilik yada soguk yenebiliyor. Diger denedigim makarna salatalarina gore de cok daha hafif oluyor. 

Yapimi biraz ugrastiriyor, butun sebzelerin kup kup dogranmasi gerek cunku. Tabii benimkinin isi kolay, tam zamanli cirak barindiriyor evde.. makarna bana yapiliyor ya, hic soylenmeden kestim dogradim.. Sleeping Giant ve Kakabeka selalesi gezilerimizde de yanimizda goturduk, cok da doyurucu oldu..

Malzemeler:
1 paket kelebek makarna
2 havuç
2 kabak
1 patlıcan
1 sarı dolmalık biber
1 kırmızı dolmalık biber
4 taze soğan
3 domates
2-3 dal maydanoz
Birkaç fesleğen yaprağı
4 çorba kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber

Hazırlanışı:
* Havuç, kabak, patlıcan ve biberleri temizleyip küp küp doğrayın. Patlıcanı bir tabağa
alıp üzerine tuz serpin ve 10 dakika bekletip sudan geçirin. Maydanozu temizleyip kıyın.
Taze soğanları temizleyip doğrayın. Domatesleri küp küp doğrayın.
* Zeytinyağını tavaya alıp soğan ve havucu kavurun. Kabak, biber ve patlıcanı ekleyip 10
dakika daha sote edin. Tavayı ocaktan alıp tuz ve karabiber serpin.
* Makarnayı bol tuzlu suda haşlayıp süzün ve derin bir kâseye alın. Sebze sote ve domatesi ekleyip harmanlayın. Maydanoz ve fesleğen yapraklarıyla süsleyip ılık veya soğuk olarak servis yapın.

Afiyet olsun.. 

Not: Gezerken farkettim ki makarna salatasi da bana degil vejeteryan misafirimize yapilmis.. Cok eglendik, cok mutlu olduk, sayesinde bir suru yer gorduk, ben de artik soylenemedim :))


No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe