Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Tuesday, September 16, 2014

Tahinli corek, hem de ev yapimi tahinli corek...

Bloguma bakinca yiyip icip geziyorum saniyor insan.. O kadar da degil, calismalarimi da anlatacagim. Anlatacagim ki blogumun gercek amaci yerine gelsin. Kendimi soyle avutuyorum: yiyip iciyorum ki enerji olsun,  geziyorum ki beynime oksijen gitsin..

Pazar sabahi tum gun calismayi kafama koymus olarak gozumu actim. Evden inanilmaz kokular geliyordu.. Poaca:)) son zamanlarda poacalarimiz dere otlu.. Nese ile poacalarima kavusmaya mutfaga gittim.. Masanin uzerinde su manzara beni bekliyordu:

O anda tek farkettigim maya kokusu idi.. Mayayi da Turkiye'den mi getirdin? Ne yaptin maya ile? Ne bicim tipi var bunlarin? diye sormaya basladim.. Herhangi bir cevap alamadim.. "Bin saat suruyor bunlari yapmasi, bozma sakin" seklinde geri puskurtuldum. Sonunda ganimetler firina girince Elcim'in de sabri yerine geldi ve anlatmaya basladi:

Bir onceki gece anlatmis bana, maya varmis evde, onu kullanabilecegi bir tarif bulmus: Tahinli Corek.. Tarif cok zor gorunmuyor diye denemeye karar vermis ama mayali hamur iste, oyle bizim tarifler gibi pratik degil, dinlenmesi gerek.. Coreklerin dinlendigi donemlerde de bir tepsi poaca ve bir tepsi milfoylu borek hazirlamis.. Ama bunlari aslinda Monica (patronu) icin yapmis.. 

Elcim hala saniyor ki bu evden benim iznim olmadan yiyecek cikabilir.. Ustelik tahinli corege olan derin hayranligimi ve bagimi da bilmiyormus.. Buradaki izole ve yapisik hayatimiz icimi okumasina yol aciyor sanirim.. 

Corekler 2 gun icerisinde tuketildi. Benim buyusunden kurtulmam ise bugunu buldu.. Yenisini istemeye baslamam ise pazar sabahinin ilk 15 dakikasini aldi.. Bu yaziyi ve tarifi Elcim'i yardim edecegime ikna etmek icin yaziyorum. 

Malzemeler:
Hamuru için;
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1 çorba kaşığı kuru maya
  • alabildiğine un (başlangıç için 3 su bardağı yeterli, toplamda 4 bardagi gecmis)
  • 3 çay bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 2 dolu yemek kaşığı tereyağı (iyice erimiş olsun)
Iç malzemesi;
  • 1,5 su bardağı tahin
  • 1 su bardağından biraz fazla şeker (isteğe göre şekeri arttırın Elcim 1,5 su bardağı koymus)
Uzeri için;
  • 1 yumurta sarısı
  • susam, ceviz, ya da findik
Hazirlanisi:

Ilık sütün içine mayayı ve şekeri koyup karistirin..  Ikinci bir kapta tuz, sivi yag, tereyag ve 3 bardak unu karistirin. Sut+maya+seker karisimini da ekleyip yogurmaya baslayin. Yumuşak bir hamur elde edene kadar un eklemeye ve yogurmaya devam edin. Hamuru en az bir saat bekletin.

Beklerken tahin ve sekeri karistirin. 

Beklettiğiniz hamuru 12 parçaya ayırıp bezeler yapın her bezeyi elinizle ya da merdaneyle 1 cm olacak şekilde inceltin. İncelttiğiniz hamura tahin ve şeker karışımını iyice sürün ( bezenin boyutuna göre değişir ama dolu bir çorba kaşığı yeterli oluyor) ve tahinli hamuru rulalar halinde sarın. En az yarım saat bekletin.

Beklettiğiniz ruloları elinizle tezgahta yuvarlayarak inceltin ve spiral şekilde sarıp tepsiye dizin. (Ikinci resimde ki gibi) Üzerine yumurta sarısını sürüp ceviz ve susam serpin önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dk kadar (üstü kızaracak şekilde) pişirin.

Afiyet olsun..

Yazimi goren karim cok sevindi.. Patronu tarifi istemis.. Bu yaziyi bir de Ingilizceye cevirmem emredildi..



No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe