Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Thursday, December 4, 2014

2015 Tesla Model S P85D

2015 Tesla Model S P85D


Tesla Model S P85D
Resimden de anlaşılacağı bu bloğumda Tesla'nın 2015 model Model S P85D modelinden bahsetmek istiyorum.

Tesla, 2015 yılında piyasaya süreceği, (Teslanın sitesinden şu anda siparişinizi verebiliyorsunuz, erken gönderim tarihi olarak da Aralık ayını seçmek mümkün görünüyor...) yeni modelini iki yeni özellikle tanıtmayı tercih ediyor.  Bunlardan biri Audi ve Mercedes'in öncülüğünü yaptığı Autopilot özelliği, bir diğeri de, çift elektrik motorlu 4 çekiş sistemi.

McLaren F1
Tabiki bu P85D'nin bu özellikleri çok önemli ama bir diğer önemli konu beygir gücündeki artış. Araç çift motorla tam olarak 691 beygir güç üretiyor ve 930 Nm torku sıfır devirdeyken lastiklere ve dolayısıyla yola aktarabiliyor, İçten yanmalı benzinli ve dizel araçların beygir gücü tork eğrisini görmüş olanlarında bildiği gibi, içten yanmalı motorlar, rölantide iken çok az miktarda tork ve güç üretirler. Bunu engellemek için yeni araçlarda yüksek devirlerde kalkışı hızlandırmak için yazılımlar bulunmakta. Her ne kadar etkili olsada bunun elektrik motorunun torku ile mücadele etmesi imkansız. Tesla'nın CEO ve CTO'su ve Space X şirketinin CEO ve ürün mimarisi şefi Elon Musk'ın da vurguladığı gibi, P85D hızlanma söz konusu olduğunda Mc Laren firmasının efsane F1 modeli ile yarışıyor olacak ve ötesi bu hiper araba kategorisindeki hızlanma değerlerini 4 kapılı bir aile aracı olarak sunacak. Böyle bir karşılaştırma yapmak biraz yanlış bence, çünkü P85D son hızı olan saatte 250 km'ye ulaştığında McLaren F1'in son hızı olan saatte 386 km'ye ulaşmak için hala hızlanacağını unutmamak gerekiyor. Her ne kadar benzetme biraz iddialı olsa da Tesla'nın 0-96 km'ye hızlanma süresi olan 3.2 saniye dört kapılı bir sedan araç için hiç te fena sayılmaz. Hatta şu anda üretilen en çabuk hızlanan 4 kapılı aile arabasını olduğunu söylemek yalan olmaz.

Dodge Charger SRT Hellcat
McLaren F1 ile karşılaştırma yapmadan önce şu anki rakiplerini görmekte de fayda var. Örneğin 2015 model Dodge Charger SRT Hellcat (707 beygir,880 Nm tork) de aynı Tesla gibi sedan ve dört çeker. Tek farkı içten yanmalı, benzinli, ve süpercharger'li bir motora sahip olması ve ürettiği gücü yere 8 vitesli çift debriyajlı otomatikleştirilmiş manuel vites kutusuyla aktarması. Bunun sonucu olarak 0-96 km/saat hızlanması 4.0 saniye civarında ve başlangıç fiyatı da Amerika'da şu anda 64 bin dolar civarı. İki aracın tork ve beygir gücü değerleri birbirine çok yakın olmasına rağmen aradaki 0.8 saniyelik 0-96 km/saat hızlanma zamanı farkı çok büyük (0-96 km/saat hızlanması 10 saniye olan bir araç için bu fark çok küçük gelebilir, fakat 4 saniyeler civarında yarışıyorsanız bu fark gerçekten de çok büyük). Bunun sebebi tabiki önceden de bahsettiğim gibi elektrik motorunun maksimum torkunu 0 devirdeyken sürücüye sunması. Tabi bu fark için ekstra olarak 36 bin dolar civarında bir fark ödemeniz gerekiyor Amerika'da. Yakıcağınız benzinin farkınıda hesaplarmak gerekiyor. Tesla, pili için 8 yıllık sınırsız km garantisi sunuyor. Yani benzinli bir araca kıyasla, yaptığınız km kadar kar ediyor olacaksınız. 8 yılda 150 bin km yol yaparım diyorsanız, aracı 330 kez tam olarak şarj etmeniz gerekiyor. Bu durumda 28 megawatt-saat elektrik enerjisi tüketmiş oluyorsunuz. Elektriğin kw-saatine Amerikada 8 cent ile 17 cent arasında değişen bir miktar ödeniyor. Bu durum da en kötü durumda yaklaşık olarak 4800 dolarlık elektrik yakmış oluyorsunuz.Buna vergiler eklendiğinde bu miktar rahatlıkla 7 bin doları bulacaktır. Benzin fiyatlarının önümüzdeki 8 yıl içerisinde aynı kalacağını varsaysak bile, Dodge Charger SRT Hellcat karma olarak 16 mpg tuektime sahip. Bu da yaklaşık olarak 5900 galon benzin tüketeceğiniz anlamına geliyor. Şu an benzinin en pahalı olduğu eyaletlerden olan New York ta 19 bin dolar civarı ediyor.Kısacası Amerika için bu fark değer mi derseniz, bence değmez. Ama tabi çevreci biriyseniz, para hesabı yapmanın bir anlamı kalmıyor.

Türkiye gibi benzinin çok pahalı olduğu ülkeler de yaşayan ve bir araca verecek 150 bin - 200 bin dolar civarı parası olan insanlar için ise Tesla'nın yeni modeli kesinlikle kaçırılmayacak bir fırsat, çünkü muadili araçlar Türkiye de ÖTV farkından dolayı yaklaşık 1 milyon dolara gidiyor.

No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe