Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Friday, June 20, 2014

Kisir tarifi

20 Haziran 2014.. Hava bu sabah 12 derece idi. Elcim sabah sabah tutturdu yuruyecegim diye. Ben ve kaytarcik, ancak yeterince giyindigine ikna olunca izin verdik, iste sonuc:
(Eldiven takmaya ikna edemedim. ) Yalniz Elcim gittikten sonra dun sakladigi defteri buldum. Hic zor olmadi bulmak, cunku pek yaratici davranmamis bu konuda, surekli o nerde bu nerde diye sordugumdan olabilir.. (hatta benim doktora labima ilk geldiginde Elcim'e makas nerde diye sormustum, hala onu anlatir.)

Defteri bulmanin sevinciyle ve de hafta sonunu evde gecirecek olmanin bilinciyle (-zira havada bir duzelme olmayacakmis:-) en sevdigim sayfayi sizlerle paylasacagim: KISIR, sevgili kisir, biricik kisir, hepsi benim kisir.. Yazimin etiketinde de belirttigim gibi evde gecirilmesi muhtemel cumartesi icin siparis veriyorum.. Anlayana..  Tarifin orjinali, pek tabiki annemize ait. Kendisinin bu konuda su goturmez bir nami ve erisilmez bir tecrubesi var. Elcim annesinin tarifinin uzerine notlar almis ve kendince tarifi guncellemis. O notlari da burda paylasacagim, parantez iclerindeki yazilar sozu gecen notlar:

Malzemeler: 2 su bardagi ince bulgur (acik renk olsun), 1 corba kasigi domates salcasi, 1 corba kasigi biber salcasi (aci veya tatli) 3 domates (kucuk mu buyuk mu?), 3 sivri biber (yada yarim dolmalik biber), yarim demet maydanoz, yarim demet taze sogan (yada yarim orta boy kuru sogan), yarim limon, 1,5-2 su bardagi sicak su, tuz, kirmizi biber, zeytin yagi

Hazirlanisi: ince bulgur yaygin bir kaba alinir, biber ve domates salcasi eklenerek catalla karistirilir. Su kaynatilir. (Annem hemen su eklemesine basliyor, kadin domateslerin tipine bakip ne kadar su cikacagina onceden karar verebiliyor, ben veremiyorum, o yuzden suyu sonra ekleyecegim). Kup kup dogranmis domatesler, biberler, limon suyu (tam da yakisiyor), ince ince kiyilmis maydanoz ve taze sogan eklenir. Guzelce karistirilir (ve yarim saat dinlenmeye birakilir, herkesin suyu bulgurlarca emilir boylece). Bulgurlar dise gelmeyecek kivama gelene kadar azar azar sicak su eklenerek karistirilir-yogurulur. (Suyu cok yavas koy, civik olmasin).. (salatalik ve/veya tursu da kup kup dogranip eklenebilir-annem kiziyor bu fikre). Son olarak baharatlar ve zeytinyagi da eklenerek tekrar karistirilir.


5-6 kisilik oldugunu iddia etmis tarif. Bos iddialar bunlar, cunku hepsi benim.. bana afiyet olsun.

Guncelleme: Yaziyi yazmamin uzerinden 3 gun gecti, siparisim henuz bana ulasmadi!

No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe