Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Thursday, June 26, 2014

Patatesli Tavuk Kavurma


Cok basitmis gibi gorunen bu yemek, inanilmaz bulasik cikariyor ve pisirmesi gorundugunden cok ama cok daha fazla uzun suruyor. Patatesli tavuk kavurmayi her pisirdigimizde, ne kadar cok ugrastik diye sasiriyorum. Yine de asla vazgecemeyeceklerimizden biri cunku evdeki birilerinin en favori yemegi. Bu kadar gezdim koca gezegende, bizimki gibi tavuk seven birine daha rastlamadim. 7 senedir Kuzey Amerikada yasiyor, hala her restorantta tavuk siparis veriyor.. Kendi hocalari bile her seferinde adam gibi bir sey yemedi diye uzuluyorlar. Diyorum ya gercekten seviyor tavuk denen canlinin etini..

Siz yine de bana bakmayin, ben sanirim biraz fazla soyleniyorum bu hayatta. Keyifle yenen bir yemek patatesli tavuk kavurma. Bizim gibi bir yandan internetten dizi seyredip birlikte hazirliyorsaniz hele, yanina guzel bir yogurtlu corba, mevsim salatasi ve pilavla muhtesem oluyor.

Malzemeler: 3 orta boy patates, yarim kilo yagsiz tavuk eti (biz gogus eti tercih ediyoruz), kekik, tuz, kirmizi pul biber, sivi yag.

Hazirlanisi: Patatesler kup seklinde dogranip kizartilir. Teflon tencere yaglanir, kusbasi dogranmis tavuk etleri, kekik ve kirmizi pul biber katilarak, ara ara karistirilarak pisirilir (Kapak kapali tutularak etin once suyunu salip, sonra da cekmesi beklenir). Kizarmis patatesler ve tuz eklenerek tekrar karistirilir.

Afiyet olsun.

Not: Yemek defteri yine yer degistirmisti, bu sefer bulmam 2 gun surdu!!


No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe