Ceyhun Kirimli has a PhD. in Biomedical Engineering with areas of competence in Molecular Biology, Genetics & Biomedical Engineering and Computational Sciences with focus on Development and Design of Biosensors.

http://www.linkedin.com/in/ceyhunkirimli
http://ceyhunkirimli.com

Ad Unit

Wednesday, July 9, 2014

Mercimek Koftesi "by" Ceyhun Kirimli

Cok uzun suredir evimizde mercimek koftesi pisirilmedigi icin arsivlerden resmini bulamadim. Elcim en cok mercimek koftesini Philadelphiaya beni ziyarete geldiginde kavusma hediyesi olarak yapardi. Artik kavusma yok diye sanirim eve gelen tum mercimekler kendilerini corbaya donusmus buluyorlar. Ben yine sikayet ediyormusum gibi oldu, alakasi yok sikayet etmiyorum. Yazin 30 derecede bile corba yiyebilen bir yapim var. Galiba bu koca cusseye hassas bir mide dusunce, mide yanmalarimin tek caresini ev yapimi corbalarda ariyorum.

Iste bizim meshur defter, kendisini rahat biraktigima inanilmis sanirim cunku ayni yerdeydi. Defterin cogunun henuz bos oldugunu belirtmek isterim. En kisa zamanda dolmasini da rica ediyorum.

Tabii ki defterin ici sacma sapan kagitlara yazilmis tariflerle dolu. Bence bu yuzden benim defteri kurcalamam yasak. O kagitlarin kaybolmamasi gerekiyordur kesin. Defterimizin basligi da gordugunuz gibi kolay yemek tarifleri!! Kime gore kolay? Bir ust seviye defter de hazirlanacak mi? Insanin aklina bir suru soru geliyor.

Defterin sayfalarini cevirmeye sizlerden gizli devam ediyorum ve mercimek koftesi sayfasina ulasiyorum. Once tarifimiz:

Malzemeler: 1 su bardagi ince bulgur, 2 su bardagi kirmizi mercimek, 4,5-5 su bardagi su, 2 orta boy kuru sogan, 1 demet maydanoz, 5-6 sap taze sogan, 1 cay bardagi sivi yag, 1 corba kasigi salca (biber ve domates karisik), 1er cay kasigi kimyon, karabiber, pulbiber, tuz, yarim limon suyu

Hazirlanisi: Tencereye yikanmis mercimekleri ve suyu koyup haslayalim. Mercimekler iyice yumusayinca atesten alalim. Bulgurlari ekleyip karistiralim, tencerenin kapagini ortup 10 dakika bekletelim. Tavada siviyagi ve kup kup dogranmis soganlari pembelesinceye kadar kavuralim, salcayi ekleyip 1/2 dakika daha kavuralim. Buyuk bir kaba kavrulmus salca-sogan karisimini, mercimek-bulgur karisimini, ince dogranmis taze sogan ve maydanozu, limon suyunu ekleyerek yoguralim. Yogurdugumuz harctan ceviz iriliginde parcalar koparip elimizde sıkıp servis tabagina dizelim.

Marul yapraklari ile servis yapalim.

Tariflerimizin her birinin dili baska. Bu tarif istek kipinde yazilmis. Insani ozendirmek midir amaci bilemedim ama benim isteklerim de ayni yonde. Kesinlikle mercimek koftesini yukarida anlatildigi gibi yapalim. Ayrica bir tarihte evde "Mercimek Koftesiiiiii" diye cigirttigim taktirde, mercimek koftesine kavusma garantisi verilmisti bana. Simdi burdan sesleniyorum:

MERCIMEEEKKK KOFTESIIIIIIIIII.......

Not: Aslinda ramazanda yemek tarifi yazmaktan kaciniyorum, neyseki bu tarife istah acici resimler bulup da ekleyemedim.  Bu seferlik affedin.


No comments:

Post a Comment

Bumerang - Yazarkafe